Zavarovalnice tudi na plečih avtoservisov povečujejo milijonske dobičke

Slovenski avtoservisi in slovenske zavarovalnice ostajajo na različnih bregovih. Zavarovalnice namreč kljub številnim pozivom društva SDA k upoštevanju cenikov avtoservisov, vztrajajo pri določanju cen delovne ure za kleparska in ličarska popravila ter zahtevajo popuste na rezervne dele. Ob tem pa se bahajo z vse večjimi dobički.

Po poročanju časnika Finance so lahko pri Skupini Triglav zadovoljni, saj je njihova matična družba, Zavarovalnica Triglav v prvih devetih mesecih letošnjega leta ustvarila 53,8 milijona evrov čistega dobička. S tem je več kot podvojila lanski čisti dobiček, ki je znašal 24,6 milijona. Veliko rast dobička gre pripisati slabi osnovi leta 2023 zaradi poplav in, seveda, podražitvam premij.

Kot ugotavljajo pri Forbes Slovenija, si lahko manejo roke tudi pri Zavarovalnici Sava, ki je v obdobju od januarja do septembra letos v primerjavi z enakim obdobjem lanskega leta obseg poslovanja povečala za 14,7 odstotka na 814, milijona evrov. Ob tem je pridelala 61,1 milijona čistega dobička, kar predstavlja kar 70-odstono povečanje v primerjavi z lanskim letom.

K velikim dobičkom prispevajo stalne podražitve premij, pri čemer tako Zavarovalnica Triglav kot druge zavarovalnice med razlogi za podražitve navajajo škodno inflacijo ali z drugimi besedami rast cen rezervnih delov in popravil.

Navedbe o rasti cen popravil, seveda, ne držijo, sa se v pogodbah, ki jih imajo zavarovalnice sklenjene s servisi, urne postavke niso spreminjale že več kot 10 let. Zavarovalnice prav tako tudi servisom, ki z njimi niso v pogodbenem razmerju, enostransko določajo višino urnih postavk. Poleg tega od servisov zahtevajo popuste na vgrajene rezervne dele. Od servisov, ki so jim odobrili manjše povišanje urnih postavk za opravljene storitve, v zameno zahtevajo večje popuste na rezervne dele. Tu velja poudariti, da popusti oziroma rabati, ki si jih servisi uspejo zagotoviti z grajenjem dolgoročnega poslovnega odnosa z dobavitelji, sodijo izključno v poslovni odnos med servisom in dobaviteljem ter se zavarovalnic ne tičejo.

Milijonski dobički zavarovalnic se tako še naprej kujejo tudi na plečih servisov, saj morajo le-ti delati pod tržnimi cenami, ki niso usklajene z inflacijo in rastjo stroškov. 

Društvo SDA
sda.drustvo@gmail.com
www.drustvo-sda.si