Zakaj mora biti urna postavka tako velika in koliko predstavljajo samo stroški?

ENERGIJA 5 %
Osnovna energija, potrebna za obratovanje delavnice (elektrika, kurilno olje/plin za ogrevanje in delovanje ličarskih komor). Inflacija v tem delu je zadnja leta rekordna.

AMORTIZACIJA ali NAJEMNINA 12 %
Amortizacija se obračunava, če podjetje obratuje v lastnem objektu s svojo opremo. Podjetnik mora zgraditi stavbo, kupiti vso potrebno opremo in orodja, ki se sčasoma iztrošijo in je potrebno investirati v nova. Urna postavka mora deloma pokrivati tudi ta strošek, da podjetnik sploh lahko po določenih letih npr. nabavi nove ličarske komore, zamenja streho na objektu, kupi novejšo opremo skladno s tehnološkim razvojem avtomobilov itd.

Najemnina se obračunava če podjetje najema poslovni prostor s pripadajočo opremo/orodjem. Cene najemnin so sicer različne, ampak na področju Ljubljane je npr. 400m² delavnice s potrebno osnovno opremo cca. 4.500 €/mesec

PROSTI DNEVI 4 %
To so prosti dnevi, ko delavnica na obratuje, delavcem pa po zakonu ti dnevi pripadajo na strošek delodajalca (torej mora delodajalec to rezervo ustvariti v času, ko delavnica dejansko dela in proda oddelane ure).

dopust, bolniška, prazniki.

PLAČE – DELAVNICA 23 %
Plače smo namenoma razdelili (delavnica/pisarna), saj plače delavcev v delavnici odražajo strošek zgolj kleparsko – ličarskega dela

V tej postavki je krita njihova neto plača + regres, malica in prevoz

Ker tega kadra primanjkuje, že zdaj dosegajo relativno visoke plače glede na stopnjo izobrazbe, vendar verjamemo, da bi delodajalci z veseljem svoj kader še dodatno nagradili in jim povišali plače, če bi le imeli od kod

PRISPEVKI – DELAVNICA 14 %
Prispevki od plač zaposlenih v delavnici

To je strošek, ki se ga nameni v državni proračun v obliki prispevkov od bruto bruto plač (pokojninsko in invalidsko zav., zdravstveno zav., zaposlovanje, poškodbe pri delu in poklicne bolezni, starševsko varstvo)

PLAČE – POSREDNI DELAVCI 8 %
Po Eurotaxu se lahko obračuna samo kleparsko in ličarsko delo, delavnica pa za obratovanje potrebuje tudi posredne delavce

Ta postavka prikazuje zgolj strošek plač (neto + regres, malica in prevoz) delavcev, ki ne opravljajo kleparskega in ličarskega dela, pač pa so zadolženi za spremno delo, ki je nujno potrebno ob samem popravilu vozila (tj. administracija – sprejem strank, obdelava dokumentacije, obračun popravila – izdelava kalkulacije in računa, dodatni ogled – popis dodatnih poškodb, fotografiranje/evidentiranje, komunikacija z zavarovalnico, razrez/uničevanje kosov itd.)

Vsa zgoraj navedena dela terjajo svoj čas, ki ga Eurotax časovni normativ ne pokriva, zavarovalnica pa teh del ne želi priznati in plačati kot del celotnega postopka popravila.

PRISPEVKI – POSREDNI DELAVCI 5 %
Prispevki od plač posrednih delavcev (pisarna)

To je strošek, ki se ga nameni v državni proračun v obliki prispevkov od bruto bruto plač (pokojninsko in invalidsko zav., zdravstveno zav., zaposlovanje, poškodbe pri delu in poklicne bolezni, starševsko varstvo)

POSLOVNI RIZIKO 10 %
Po kalkulatorju Centra odličnosti Ekonomske fakultete bi morala delavnica pri izračunu urne postavke upoštevati tudi poslovni riziko – ta se lahko določi v vrednosti od 0 do 100 %, namenjen pa je izrednim situacijam, ki vplivajo na upad dohodka (npr. stopnja poslovnega rizika bi bila 100% v primerih kot je bil covid-19 – zaprtje delavnic, ali pa manj kot npr. zaradi trenutne krize avtomobilske industrije itd.)

Delavnica mora pri izračunu upoštevati tudi riziko morebitnih reklamacij ipd.

V samem kalkulatorju ob študiji so tako določili pavšalni odstotek poslovnega rizika = 10 %.

PREDVIDEN DOBIČEK 10 %
Ta postavka predstavlja predviden dobiček družbe, ki je seveda v domeni posameznega podjetja oz. njihovega plana poslovanja, vendar so v kalkulatorju to stopnjo pavšalno določili na 10 %

OSTALI STROŠKI 9 %
Redni obratovalni stroški poleg energije (voda-kanalizacija, telekomunikacija, odvoz smeti*…) sortiranje in ravnanje s posameznimi vrstami odpadkov je zakonsko regulirano, zato moramo to področje imeti ustrezno urejeno, kar prinaša tudi relativno visoke stroške (sploh npr. pri odvozu nevarnih odpadkov – barv, topil ipd.)

Pomožni in pisarniški material

Delovna in zaščitna oprema

Intelektualni stroški (računovodstvo, vzdrževanje tehnološke opreme – računalniki, strežniki…)

Vzdrževanje objekta in opreme (predpisani servisni pregledi dvigal, lakirnih komor, kompresorjev, dimnikov itd…)

Izobraževanja (glede na hiter in stalni razvoj avtomobilske industrije so potrebna dodatna izobraževanja kadra, ki si jih trenutno na lasten stroške ne moremo privoščiti in nam jih občasno sponzorirajo naši dobavitelji)

Marketing (določena sredstva je potrebno nameniti tudi v marketing, če želi podjetje bolj izstopati v številni konkurenci)

Nadomestna vozila itd.

Pri izgubi med prodano in oddelano uro lahko omenimo še: ena enota ure, ki jo je zavarovalnica pripravljena plačati, je vezana na normative, ki jih določa Eurotax (tj. program, ki ja večina serviserjev uporablja za obračun stroškov popravila). Časovni normativi v Eurotaxu večinoma ne zadostujejo času, ki ga delavec v delavnici porabi za določen postopek (npr. demontaža –montaža odbijača je v Eurotaxu določena na 1,20h, delavec pa za to porabi 1,50h).

Študija je bila delana na podatkih iz leta 2022.